søndag 16. august 2015

70-årslag!

Så, tilbake igjen..
I dag våkna jeg kl 6 og fikk ikke sove (har et stort akvarium på rommet mitt som bråker noe sykt...). Men da tok jeg opp mobilen og snakket med flere hjemme i Norge siden det var dagtid der. Det var utrolig koselig! Da jeg sto opp senere kom lille Logan inn på rommet mitt og ville spille Disney Infinity (Xbox?) med meg. Skal seriøst begynne å telle hvor mange ganger daglig han spør meg det spørsmålet haha! Så da satt Logan og jeg foran TV'en på morgenen med hver vår Xbox-kontroll i hånda (som en uerfaren Xbox-spiller satt jeg bare å trykte på alle knappene uten å vite hva jeg drev med..) og gjett hva vi hadde til frokost?....Jo, nemlig en donut hver. Surprising? Nei, ikke for amerikanere til å være. Anyways, rundt kl 11 var jeg med vertsfamilien på Crave og spiste lunsj med Mike's foreldre. Etter det shoppa vi litt mat osv på Target (elsker Target!) og til mamma; jeg fikk kjøpt usaltede peanøtter så jeg fortsatt kan lage peanøttsmøret mitt!
I butikker, restauranter og overalt egentlig er det så uvant at alle er så utrolig hyggelige med hverandre uansett om man kjenner hverandre eller ikke, alle er så positive kind of. På det området der hadde nordmenn hatt en del å lære av amerikanerne.. Jeg føler jeg blir over-høflig nesten fordi jeg er så redd for at amerikanerne skal synes jeg er frekk haha.
Senere på kvelden var vi i 70-årslag til Julis pappa, dagens "main event". Der møtte jeg v-tante, v-onkel, v-kusine og v-fetter. Julis foreldre hadde et utrolig stort og fint hus og det var rett ved huset vårt. Det kom ganske mange til selskapet (for det meste gamle folk) så de gikk all-in med maten! Det var en ganske casual og avslappet feiring, alle bare snakket. Jeg fikk øvd meg en del på small-talk kan man si selvom jeg nesten automatisk svarer på de standard spørsmålene jeg får av alle før de spør meg dem (Hvor jeg er fra, om jeg går på ski, om jeg har søsken osv osv.) Og, under selskapet så fikk Mike endelig telefon om at bagasjen min var funnet (den var visst ikke scannet inn i systemet)!!! Så nå kan jeg endelig skifte klær haha!
Når det gjelder familien føler jeg at vi har en veldig god kjemi. Den jeg har best kjemi med er kanskje Logan haha! Han er så søt, han kan plutselig komme og gi meg en klem og et kyss på kinnet :) Så dag 2 går det fortsatt fint med meg, men jeg merker at jeg må ha noe å gjøre, hvis ikke blir jeg sittende å overtenke og savne folk hjemme...
Jeg vil bare si lykke til på skolen i morgen alle sammen, sikkert fint å komme igang igjen...:)

-Tina
Å slapp av, det er mer mat enn det her..


 Dette skiltet henger utenfor inngangsdøra vår. Syntes det var ganske morsomt så slang det med.