søndag 30. august 2015

okey. skole. alene

Første skoledag på Edina high school er i morra og jeg har to ting å si til det: Yeeeeyy!! og Shit. Jeg gleder meg veldig til å bli kjent med nye folk (som er på min alder, vel sjokker meg ikke om de jeg faktisk kommer til å få kontakt med er sophomores eller no..) og oppleve amerikansk high school. Det blir feeeett. Det kommer til å skremme skitten ut av meg å være der alene på en skole med over 2000 elever hvor gangene ser ganske like ut der man ikke vet om man befinner seg i første eller tredje etasje (jeg tulla ikke med å skaffe meg kart, meeen det er jo en fin måte å komme i kontakt med folk ved å spørre om veien hahaa, sååå jeg lar det bli hjemme.) "I walked my schedule" som de sier, men er akkurat like blank nå som det jeg var første gang. Ja, så det blir veldig spennende. Håper folka der er litt inkluderende, fordi Edina HS er ganske spesielt fordi det er den eneste HS i byen og da har alle elvene der gått sammen siden første klasse. Det betyr at jeg kanskje ikke er like velkommen i gjengene deres..Hva vet jeg? Jeg skal prøve alt jeg kan for å snakke med som mange som mulig da. Det. er. så. skummelt. Anyways, veldig god øving og fin erfaring å ha med seg videre. 
Pointless innlegg, men pftt. 
les videre

Å jo, jeg var forresten i kirken for første gang i dag. Det var sånn kveldsgreie kl 17. i en sånn kristen kirke (åj, ja den setningen made a lot of sense..) og det er en kuleste "gudstjenesten" jeg har vært på! (nå skal det jo sies at jeg bare har vært i kirken når vi ble tvunget av skolen rundt juletider, men jeg vet at jeg iallefall at det er veldig kjedelig...) Det første jeg ser når jeg kommer inn er et band som står på scenen (Ja, ikke noe alter bortsett fra et kors på veggen) i helt casual klær, to innebygde "TV-skjermer" i veggen hvor de hadde sånne kule effekter og fargede LED-lys bak noen dusede "vinduer" som lagde et skikkelig kult lys. Det var sånn: Er dette en konsert or what? Og ja, det var mer synging enn alt det andre greiene man pleier å ha. Altså, musikken som var på før det starta var pop og rock, hvor kult er ikke det? Det var ingen prester eller noe. Bandet sang og spilte utrolig bra og de sang sanger om Gud og sånt, men ikke sånne tradisjonelle (ikke orgelmusikk liksom). De hadde sin egen moderne versjon av "Amazing grace" osv. Det var en dame som pratet om noen disipler, og noe greier, men det fikk gå. Så, ja, nå har jeg sett at det går an å ha litt artige gudstjenester også selv om jeg ikke er enig i noe av det de snakker om så er det litt koselig å se så mange andre gjøre det :)
Peace out

 Hver skole har jo sin logo osv. Vi er Edina Hornets
Og på denne skolen holder alle hornets til