lørdag 12. september 2015

denne er verdt å lese

Én uke siden sist, nei vent tulla, bare fem dager, anyways..har veldig lite tid til å blogge i hverdagen. Det har seg nå slik at jeg har musikaløving to timer etter skolen hver dag (og ja, jeg er med allikevel!! Det hadde tydeligvis vært en teknisk feil så navnet mitt hadde blitt fjernet fra lista ved et uhell) Denne uka var kort på skolen i og med at det var Labor Day på mandag. På tirsdag løp vi forresten "the mile" (Litt over 1,5 km) i GOPE-klassen og jeg fikk best tid av alle yeeey! (føler meg i skikkelig god form her hahah) MEN, så er det alltid noen umodne, late jenter som jukser og skriver at de løp fortere enn de egt gjorde...Det førte til at vi måtte løpe en gang til dagen etter...men fikk eksakt samme tid da, så no problem. Etter det var jeg med Aliya hjem og så dro vi på fotballkamp med Laura C. og kjæresten Ben. Det er alltid veldig morsomt på kamper fordi det er der alle samles på kvelden!!



Og forresten så kunne vi stemme på HC king and queen (jeg var ikke engang på lista over alle seniors hahah skuff). Lunsj på skolen er btw mye gøyere nå, for nå sitter jeg med noen folk fra gjengen i stedet for fake populære jenter (sorry, men vil ikke være en del av det, I don't care) okeyyy tenk, hva har jeg gjort..vel trenger ikke skrive referat fra hver dag haha. Men jeg tror jeg har vært med gjengen omtrent hver dag etter skolen  Og btw, nå slipper jeg å ta buss til skolen fordi er i Ians car pool (venner med bil ;) ;) (det er litt synd fordi da kan ikke Bus Driver Howard kalle meg "the girl with the smile" lenger ahah).
I går var den beste dagen i løpet av uka (til tross for at pre-calc prøve gikk rett til h og jeg hadde journalism-presentasjon (min første pres. i USA!) PLUSS at det var 9/11. Og angående 9/11, det var mye mer emosjonelt å være i USA på denne dagen. Alle flagg var på halv stang og voksne var ganske nedfor den dagen. Korinstruktøren vår begynte så vidt å gråte liksom og det var sånn 30 sek stillhet på skolen akkurat det tidspunktet det første flyet traff et av the Twin Towers. Uansett, Gabbi fra fransken var med meg hjem og litt senere kom Ian og plukket oss opp fordi jeg skulle hjelpe han med plakat til å be Aliya til HC (endte med at jeg lagde hele plakaten hahah) Så dro Ian, Cole, Madison og jeg til fotballkampen (amerikansk). Laura, Aliya og Matt spilte i Marching band på kampen. Hver fredag er det kamp og det er et tema for hver gang. Denne gangen ar det USA, så folk kommer jo i rødt, hvitt og blått og stjerner og striper og alt mulig. Drit kult. Det var min aller første fotballkamp noen sinne og det var litt av en opplevelse. Marching Bandet opptrer og de er sykt mange og det er Hornettes og cheerleadere og alle er så gira! Jeg bare klappa når alle andre klappa og bua når alle andre bua (selv om Ian prøvde å forklare meg reglene haha) Midt under kampen flyr en ørn (USA's nasjonalfugl) over banen og alle bare "Woach, var det planlagt?!" + at tiden stoppet opp på 9 min 11 sek  og det fløy seriøst et fly over (de var jærskla skummelt, men jeg vil meddele at jeg sitter trygt inne på mitt rom og lever utvekslingsslivet..) Edina Hornets vant!! Etter kampen dro vi alle til Matt's og hadde bonfire. Det var kos. det suger at byens curfew er midnatt...Jeg har det alltid koselig med de folkene og vi blir bedre og bedre kjent for hver gang (Ian og jeg er allerede på "irritere hverandre"-stadiet haha that's fun.
I dag med andre ord hadde jeg en kjeeeempe gøy samling med folk som ikke er fellow Americans, men alle Rotary utvekslingsstudenter i distriktet! Jeg trodde vi var rundt 25-30 stk, men neida, vi var 61 stk!!!! ååå, jeg bare elsker sånne møter. You have no idea hvor koselige folk man møter som er i akkurat samme posisjon som deg, som kommer til et ukjent land alene, som syns maten er like rar, som liker å reise, som vil bli kjent med en ny kultur, som vil oppleve USA. Jeg møtte så utrolig mange hyggelige folk og jeg gleder meg masse til å bli bedre kjent med dem gjennom året! Jeg møtte Oscar og Ellen (som jeg reiste med hit) og det var så rart og snakke norsk. Jeg byttet alltid over til engelske ord og vi snakket engelsk til hverandre uten å tenke over det (det var kjempe rart!) Møtte utrolig mange folk fra Brazil hahah og en del dansker (hahah jeg spurte hvordan de gutta skulle overleve uten "D" nr.3 (no drinking) i løpet av året, noe de så på som en stor utfordring...Haha dansker ass. Vi tok et bilde med alle skandinavere da. Kule folk.
Jeg liker forresten også sånne møter fordi man får øvd seg så sykt på smalltalk osv. Altså på sånne møter vet jeg ikke hva som skjer med meg, men jeg åpner meg opp med én gang. Jeg vet at mange tror jeg er en skikkelig sjenert jente, men det er laaangt ute på jordet. Bare vent til dere blir godt kjent med meg dere...På sånne møter er jeg alltid den personen som setter meg et helt random sted med strangers og er som regel den som prater mest. Jeg elsker det! Da er jeg ikke sjenert i det hele tatt. Føler jeg allerede har vokst på det her nede allerede (blir jo praktisk talt til å leve og snakke med ukjente amerikanere hver eneste dag) Så ja, digger det. Men kulere enn kulest er exchange av pins. Alle har jo Rotary-blazer med pins som vi bytter og jeg fikk maange i dag. Yeeey!!
OG NESTE UKE ER SPIRIT WEEK, HC GAME OG  HOMECOMIIIIIING!! (Og jeg har fått vondt i halsen... hmm sier ikke kjære Gud ikke la meg bli syk, men kjære immunsforsvar produser noe anti-shit eller hva nå din jobb er. IKKE LA MEG BLI SYK NÅÅÅ

Og random side note: jeg meldte meg inn i helt utrolig mange klubber:
- A CAPELLA-klubb!!!!
- franskklubb
- Harry Potter (ikke spør, jeg ville ha godteri)
- Girl's rubgy club (ikke spør om det heller. jeg vil ikke skuffe noen der hahah. never in my life at jeg gjør det. jeg vil ikke dø)
- Entrepenørskapsklubb
- Images (sånn at man tar bilder, skriver eller noe og blir trykket i bok)
- Politi-greie (de har et dritrått prosjekt med få plasser, men siden jeg er e-student får jeg plass hvis jeg vil. det hadde vært såå kult!! Får lære om amerikansk politi og får lære og skyte med pistol heheh (mamma du leste ikke det)
- Thespian club (teater)
Vurderte å melde meg inn i spanskklubb for å lage tacos og guacomole, men me hablo no espagnol.



Mes amis: Cole, Madison and Ian



Marching band staver Edina




 Gabbi and me
her kan dere skimte 10/61 utvekslingsstudenter jeg møtte i dag
 GO SKANDINAVIAAAAAAAA!!!

Liker at kameraet mitt kan ta selfies
 "I've met a new friend..."foredrag hahah med Tae-Won fra Korea


 Jeg kjedet meg litt, så jeg gikk en tur og det var så digg. Tempen var perf og sola ar lav på himmelen


 Dette er gata mi

 Der bor min tante, onkel, kusine og fetter
 Zoomen på kameraet mitt er heelt råå. jeg sto kjempelangt fra et random hus her. Fikk tatt mange kule videoer av ekorn veldig nærme (åjj herregud det hørtes lame ut. Video av ekorn liksom. jaja naturen er min venn... :P)

 Her ser dere Minneapolis (Juli får credit for dette bildet)

 Au revoir! (og btw fransk er det beste å ha her fordi det er så morsomt å høre amerikanernes amerikanske aksent når de snakker fransk (men herremåne og gode mange er pga franskskolen i byen...)
Og vent, side not nr. 4 eller no (stress å finne plass til det i stedet så prefer side notes hahha): vennene mine her har begynt å lese bloggen min som de tar i Gtranslate og det er så lættis å lese i engelsk versjon. vet ikke hvorfor det var verdt å putte inn, men det fikk altså æren av å være side note nr. 4 selv om det egt bare er side note nr. 2....J.

Nå har jeg vært borte i akkurat én mnd fra dere guys. Overlever dere?