lørdag 21. november 2015

100 dager!!

(Mitt gresskar er nr 3 fra venstre)

Nå har jeg levd in 'Murica i 100 dager! Can't believe it, det går så fort! Jeg vet at folk ønsker flere oppdateringer, men jeg har rett og slett ikke tid til alt her. Jeg har prøvd å lage et blogginnlegg i tre uker nå. Jeg driver med nesten altfor mye her borte, especially now når vi har hatt musikal. De tre siste ukene har jeg hatt tre-fire t øving hver eneste dag etter skolen i tillegg til helgene hvor vi på Halloween hadde 11 timers-øving...Oppsetningene i Edina er en big deal, men det er også Halloween!! Det var så mange kule dekorasjoner overalt (noen drar den skikkelig langt og jeg elsker det!) På Halloween etter øving kl. 19 dro jeg til Cole hvor alle de andre også var. De hadde kledd seg ut, men siden jeg kom rett fra øving dro jeg på meg en av Aliyas gamle dansekjoler hahah. 




Vi spilte sånn jelly-bean spill ting hvor man kan få either gode eller helt forferdelige smaker (sånn de gjør i Harry Potter). i'm telling you; de kunne ha spart meg for rottent egg-smak. Og så var jeg fast bestemt på å gå trick-or-treating siden jeg var i USA, så ja, fikk med de fleste ut. Vi fikk så sykt mye godteri. Noen hadde garasjen oppe fylt med bord med mat som vi fikk, de hadde kledd seg ut osv. And I was just like: "this would never happen in Norway" I mean, that's why I'm here tho. Ja, så Halloween var veldig bra!




Dette var fra fredagen før Halloween når vi carved pumpkins. Hele squaden samla




                           
Jeg syns mitt gresskar var veldig søtt altså


Som mange vet så har musikalen "Crazy For You" tatt opp alt av mitt sosiale liv her borte. Jeg drar til skolen kl 8 og har kommet hjem kl. 22.15 om kvelden. Jeg tror jeg aldri har vært så sliten som jeg har vært de siste tre ukene. Men, til poenget, vi har hatt syv performances av musikalen og det var bare helt fantastisk!! Vi fikk såå god positiv feedback fra alle og mer eller mindre alle av showene var utsolgt! Jeg har hatt det så gøy med musikalen og alle teaterfolka er kind of min andre familie her. Jeg har blitt så gode venner med mange av dem. Teaterfolk er alltid rare in a positive way og det er de folka som er morsomst å være med. Elsker det!

                       
Før premien torsdag 5., gikk alle med C4U t-skjorter med skilt rundt halsen som man hadde laget til hverandre.


Gjør oss klare for forestilling da

                               


Musikalen hadde dritkule kostymer!!!...(mitt malerkostyme var ikke ett av dem dessverre)




Vennene mine syns det var veldig gøy at jeg skulle male i åpningscenen...





Herregud så mye gøy Ellie og jeg hadde med den scenen her hahaha
ja, stikker opp der i bakgrunnen ja
Final scene

Yeah, just keep going, more photos....




Fra matinee på den siste lørdagen. Første gang på lenge vi så dagslys


Delia & meeeee


Hele fammen med kusiner og fetter og greier!!

De stjernene jeg holder i hånda er sånne stjerner som publikum skriver til deg og fester på vinduet (og så tar man med dem hjem. Veldig koselig!)

                

Med forestilling kommer også cast-parties. Vi hadde et cast party begge helgene. Da fikk jeg se mer av den amerikanske ungdomskulturen.....heh interessant. Vi dro alle også til en restaurant en kveld etter et show. Siste castparty når vi var ferdig med musikalen hadde alle vi seniors lagd awards til hele cast'et. Jeg fikk "The Norwegian Beyoncé" av Laura hahah. Jeg måtte stå opp foran alle cast+crew og si noe morsomt om de awardsene jeg ga til folk. Var faktisk ganske stolt i å stå og snakke uforberedt foran all folka, ikke være sjenert og få alle til å le høyt!


Jeg fikk to veldig fine buketter fra vertsbesteforeldrene mine og Madison og Matt! Ble veldig glad for det. (Avslutter med dette estetiske bildet for musikalen....but the fun is not over yet ppl)

Er forresten allerede igang med det neste skuespillet vi setter opp "Peter & the Starcatcher" (Disney). Edina HS er de aller første i verden til å sette det opp (unntatt originalen som går på Broadway). Vi ble valgt ut av Disney (det er så jærskla kult. Disney kommer fra Florida for å se på oss!!!) Så nå har jeg øving every single day until 6pm til februar.

COUNTRY FAIR

I dag har vært en veldig morsom dag. Vi hadde Country Fair hvor alle Rotary utvekslingsstudentene i distriktet rett og slett utstilte landet sitt. Poenget med det var at alle outboundstudentene som skal på utveksling neste år skulle få mer info om de forskjellige landene de kan velge mellom. Og det som var kult var at etter de hadde gått rundt skulle de velge de fem landene de vil dra til. Så det var om å selge landet sitt her altså!! Jeg snakka med folk i ett sett og prøvde å fremstille Norge så godt som mulig (Hvis det er noe jeg fant ut om meg selv i dag så var det at jeg burde være en businessdame og drive med trade hahah. Og en annen ting, jeg har blitt så sykt mindre sjenert. Jeg har blitt så mye bedre å å snakke med folk. So relieving!) 

Get ready for a photo bomb.....

Her er Norges booth. Vi var veldig lite forberedt, men jeg dro frem mine "tegneskills" og fresha opp veggen med litt tegninger.

 Oss nordmenn igjen da!
 Jein i hennes Sørkoreanske nasjonaldrakt!! Den er bare så utrolig nydelig

 Taiwan



 Amanda from Brazil






 Her gjør vi klart til the future exchange students


 Noen hadde med seg sitt national costume og det var veldig kult å se!

Det var kjempe spennende for oss utvekslingsstudenter og lære mer om hverandres land også. Mange hadde med seg tradisjonell mat fra landet deres. Jeg vurderte å ta med rugsprø og baconost som mamma hadde sendt, men jeg ville ikke bruke det opp heh... Jeg prøvde blant annet meksikansk sausting som jeg aldri skal ha tunga mi nær en gang til i mitt liv. Jeg er fra Norge, jeg tåler ikke slike ting.


 I dag fikk jeg mye bedre kontakt med mange av asiaterne og de er serr de kuleste folka ass, digger de!! (og de ga meg masse fine ting fra landene deres :) )







Etter en vellykket Country Fair dro jeg ut på kvelden med to venninner til det veldig populære Punch Pizza! Og nå chiller jeg den hjemme. Forresten, en av fiskene mine døde her om dagen, men jeg lover at jeg matet dem hver dag altså!....kanskje jeg overfôrte den...jaja

Nå skal jeg nyte Thanksgiving break (som ikke blir så mye til ferie fordi jeg har planer hver dag...) og siste uke hos vertsfamilien min.... :( :( :( har allerede startet å pakke

Fun fact: vi har bowling unit i gym, så hver fredag i fem uker drar vi og bowler i en time. Welcome to America.

Lykke til med snøen hjemme!! (trodde serr Minnesota skulle få snø først altså. I dag var det slik dere ser på bildet over hahah)

Adios amigos!