fredag 25. mars 2016

CHICAGOO

10. mars-13. mars dro Edina Concert Choir (det betyr altså ca 80 stk) i Chicago! Vi hadde det såå gøy og var veldig heldige med været i tillegg! Vi bodde på the Hilton (stjerne i boka for det) på Michigan Ave. Jeg har ikke tenkt å skrive så mye om det fordi jeg er lat, men jeg har lagd en film fra turen! Det var ting vi gjorde/så jeg ikke kunne ta bilde/filme av. Én av kveldene så vi show av the Blue Man Group som var utrolig kult. En annen kveld så vi musikalen "The Sister Act".
Det må sies at jeg prøvde ikke å være veldig artsy eller noe, rett og slett bare filma litt her og der. Kvaliteten ble veeldig dårlig når jeg lastet den opp på YouTube (så putt den på den høyeste oppløsningen), så ja, beklager for det. 

For the record, når dere ser den grønne elva så er det fordi det var celebration av St. Patrick's Day og ikke forurensing hahah. 
Enjoy!
btw, I'm in love with the Bean

Håper forresten at alle har en fin påske! jeg har Spring Break fra i dag og ut neste uke. Søndag åker jeg til FLORIDAA!

2 kommentarer:

  1. Hei!!
    Jeg lurte på hva slags fag du har i usa som tilsvarer programfagene du skulle hatt hjemme? Ellers lurte jeg på om du får reise mye gjennom utvekslingsåret ditt, og om det er noen ting du ville likt og visst før du reiste som du ikke visste? Hahaha håper du skjønte noe av det der, jeg skal til USA i høst!
    Liker bloggen din veldig godt <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Heihei! 1.semester her hadde jeg gym, pre-calc (matte), kor, DECA, journalism og fransk. Nå (2.semester) tar jeg fortsatt DECA, College Algebra Prep (matte), kor, World Literature, Public speaking og fransk. Gym og kor er bare for gøy, men jeg prøver å få journalism, public speaking og world litearture godkjent til faget hjemme som heter internasjonal engelsk. Precalc tilsvarer R1-matte, men jeg hadde bare første semester med det før jeg droppa ned ett nivå fordi det var veldig vanskelig. Så nå vet jeg ikke hvilken matte det blir godkjent som hjemme (either S-matte eller P-matte). Jeg tar fransk 4 her som skal tilsvare fransk hjemme etter å ha hatt det gjennom ungdomskolen og vg1. DECA prøver jeg å få godkjent som enten entrepenørskap eller markedsføring. Jeg vet faktisk ikke om noen av fagene mine blir godkjent fordi rådgiveren hjemme i Norge må se hvilket arbeid jeg har gjort osv. Et tips er bare å snakke å klargjøre så mye med rådgiver på din nåværende skole som du kan om kravene dine. Du må vite eksakt antall timer med fag du trenger for å få det godkjent. Når du vet hvilken high school du skal gå på her sjekker du ut hva du har å tilby og du kan snakke med rådgiver hva de syns om valgene. Når du kommer til USA tar du kontakt med din amerikanske rådgiver og de hjelper deg. Det er en vanskelig og lang prosesss dessverre. Jeg hadde masse problemer, men vi får se hvordan det går!
      Når det gjelder reising så kommer det helt an på hvilken stat du kommer til. Noen tilbyr flere reiser du kan velge mellom enten Hawaii, East coast osv. Mitt distrikt har én to-ukers reise på the East Coast med alle utvekslingsstudenter i distriktet som vil (det må sies at disse reisene er ikke inkludert i prisen du betaler for å være på utveksling). Hvis du er i aktiviteter på skolen er det ofte at du reiser steder med laget osv. og vertsfamilien din er kanskje snill og tar deg med flere steder.
      Håper dette var et nyttig svar. Hvis du har flere spørsmål kan du sende meg en mail på tsletten98@gmail.com. Skal du reise med Rotary? Og vet du hvilken stat du skal til?

      Slett