torsdag 7. april 2016

Florrrridaa (palm tree emoji)

Spring Break var forrige uke og med det dro jeg ikke til Mexico og festa til utpå natta var lang som de fleste unge amerikanere gjør, men jeg tok meg heller en liten familietur til solstaten Florida. Min første vertsfamilie the Seeger's inviterte meg med noe jeg slettest ikke takka nei til. Det var min første gang i Florida og folk som får bo der i ett år er veldig heldige (shoutout til Marthe Reiersen ;) ) Men, så var det én ting da. Vi kjørte dit. Jeg vet ikke om det sier dere noe hvis dere ikke er kjent med amerikansk geografi, men det.er.et.veldig.langt.stykke. Period. Vi brukte to dager ned og to dager tilbake. Rundt 13 timer i bil each day. Vel, the silver lining here er at verstbrødrene mine var veldig flinke å ikke krangle for mye (og for å si det; når de først gjorde det var det veldig deilig å bare være på sidelinja og fnise litt fordi det var for en gangs skyld ikke meg som krangla med broren min. Kristian ilu) Uansett på veien ned overnattet vi i Tennessee hos en venn av dem. Tennessee er det søteste! Det var akkurat sånn jeg hadde forestilt meg; gårder overalt, veldig on the countryside og gårdsdyr og grønt og fint! Må si jeg venta litt på at en cowboy skulle komme ridende forbi og ta meg med på hesten sin, men ja, det skal da sies at ikke skjedde uheldigvis. Vi kjørte gjennom statene Iowa, Missouri, Kentucky, Tennessee and Georgia (that would be all). 

(Fortsetter under bildene så det er litt morsommere å lese :)



Ja, Logan elsker snapchat. Heldigvis hadde vi wifi i bilen så for en gangs skyld kunne jeg snappe i bilen.
St. Louis Arch i St. Louis, Missouri
Åja, det må sies at vi sto opp 3.30am alle fire dagene av kjøring for å komme tidlig.
Da vi kom til Tennessee der vi skulle sove over hos noen kjente hadde vi en mini Egg Hunt siden det var påske! Dere kan jo se hvor bra det gikk for meg....
Og så var vi i Florida da!

Vi arrived in Venice, FL rundt kl 18 på mandag. Vi måtte sjekke inn på et motell den første natta. Det var et lite søtt sted med et veldig digg oppvarma basseng! Det ble chinese by the pool that night. Neste morgen var det overskya (men selvom veldig fuktig) så vi tilbrakte dagen i Venice og spiste brunch og kikket i de små butikkene. Vi dro senere til Walmart (min første gang der faktisk fordi vi har Target nærmere oss og Target er best) og shoppa necesseties. Etter det dro vi til vennene til Mike & Juli som vi skulle bo hos. De bor i en liten "village" for eldre folk og det var veldig søtt der!



Det er her vi bodde med vennene til Mike og Juli
Happy å framme
Det hadde faktisk regna og hagla før dette bildet ble tatt. Jeg har aldri sett så stort hagel før!
Er faktisk veldig stolt av dette bildet
Jeg har en artig vertsfar
Manasota Beach er kjent for å ha mange haitenner. Så vi gikk flere dager frem og tilbake på stranda og granska bakken i håp om å finne noen store noen. Haitennene er mange tusen år gamle! Jeg fant en del av de :)

Vi erter alltid Mike for det lange håret hans og da lærte jeg han måten å få det vekk fra ansiktet på
Tidlig neste morgen dro Mike og jeg til stranda for å plukke haitenner
Endte opp med å plukke skjell i stedet fordi...vel..de er mer interessante. 

Minnesotans on Manasota Beach
Første ordentlige dag på stranda! (ble veldig mer folksomt utover dagen for å si det sånn)
Hahhaah my several attempts on being artsy didn't have as nice turnout as I wanted to...

Logeeyyy
Jaa..flagget ville holde seg på plass...
Of course, a typical Tina picture.

Jeg beklager all bildene av meg selv, men jeg er mer eller mindre den eneste som liker å bli tatt bilde av så da blir det fort sånn
Love the zoom on my camera!
Siste dagen dro gutta og jeg til Sarasota for å fiske med en proff dude. Vi sto opp tidlig, grabbed a donut fra Dunkin Donuts og kjørte ned. Blir fort sånn.

Ut i Mexico-golfen! Det var så sykt pent.
 
Sikkert andre gangen i mitt liv jeg har turt å holde en fisk. Jeg hater fisk.
Åj jøss, her ser jeg noenlunde normal ut 
Vi fikk egt veldig mange fisk, men de fleste var akkurat for små til at det var lovlig å fange de så vi måtte kaste de ut igjen...Vi fikk disee her og to til :) Jeg fikk den første fisken av alle YAASS

A picture, Tina? AGAIN?!
Etter fisking gikk vi til the Big Cat Habitat for å se en ekte Liger (blanding av Lion og tiger) Ja, jeg vet hele huden min er rosa. Det kunne føles også...
Og så tok jeg en god amerikansk lunsj på Tiki Bar & Grill
Restauranten lå der nede i strandkanten. Søtt sted.

Anyways, jeg hadde det veldig bra! Fire dager i bil var verdt det til slutt selv om. Håper alle hadde en bra påske! :) Nå er det bare 3mnd til jeg kommer hjem btw

Salut!