lørdag 9. mars 2019

expectations vs reality

Ting er ikke alltid som man forventer. Man burde prøve å starte nye kapitler med et åpent og nøytralt sinn så forventningene ikke svikter deg. Jeg rakk ikke å tenke så altfor mye på dette året før jeg plutselig satt på flyet. Jeg hadde hørt jobben var krevende til tider, men det er vanskelig å forberede seg på forholdene før man faktisk er der. Det var vanskelig for meg (som alltid har elsket Disney og vært i flere parker som barn) å ha lave forventninger da jeg hørte allerede på intervjuet at vi kom til å ha gratis inngang til absolutt alle parkene et helt år (som en bonus for å være ansatt)! Men i det lange løp så er det jo ikke gratisbilletter til det "happiest place on Earth" som nødvendigvis gjør meg lykkelig...


For noen uker sider stod jeg i beer cart alene og tappet øl. Jeg hadde en dårlig dag og en gjest kommenterte at jeg burde smile mer...Det var akkurat den kommentaren jeg trengte for at alt bare skulle falle sammen. Jeg fikk helt sammenbrudd og klarte ikke slutte å gråte. Jeg ble heldigvis sendt hjem fra jobb den dagen (ellers hadde det vært litt av en underholdning for forbipasserende). Senere fikk jeg planlagt en spontantur til Norge med manager for å sprekke Disney-bobla en ukes tid. It was needed!! Så jeg dro hjem i vinterferieuka og det var seriøst den beste uka jeg har hatt på lenge...Uansett, hverdagen min hadde ikke sett ut sånn om jeg forble hjemme i Norge så jeg kom meg fortsatt tilbake til Orlando. Nå tar jeg rett og slett dag for dag her, og føler jeg for å slutte så får jeg bare gjøre det om det er det beste for meg.

MEN, nok sipping. På de siste to mnd (upps så lenge siden..) har jeg møtt noen snasne mannfolk...

Ryan, just take the damn glass...
bare å stikke av Trump, det er min tur
haha fav bilde
Har møtt noen fine dyr...
Dette var rene himmelen: en valpebutikk der man kan kose så mye man vil i 30 min (eller 1,5 t ala Lena og Tina)
Møtte også  på disse to slangene her mens jeg gikk ute. Hjertet mitt har aldri banket så fort før, jeg ble livredd! Heldigvis overlevde jeg det også;)
Et av de mer kleine bildene jeg har vært med på hahah!
Har spist mer mat (heldigvis)...
Første gang jeg turte å smake frozen butter beer og det var diiiigg

Hadde kuponger på is...de ble godt brukt som den is-elskeren jeg er:)) Her satt jeg alene på en fontene i Italia med italiensk musikk i bakgrunnen og nøt solnedgangen (og isen selvfølgelig). Elsker alenetid som det.
og en is til of course...
prøvde vegan donut for første gang og det er faktisk håp for at donut-elskere kan bli veganere også:)
Dette bildet er også fra det spontane eventyret Lena og jeg gjorde her om dagen...:Ta Uber hele veien til Tampa (1,5 t) Og jeg vet ikke med dere, men det er iallefall det lengste jeg noen gang har kjørt med Uber. Det så mørkt ut da vi tenkte på hjemturen og prisen lå på 170 dollar!!
heldigvis sank prisen litt iløpet av kvelden
Her så vi to delfiner svømme rundt!
University of Tampa hadde fin campus
Vi spiste og gikk oss mer eller mindre gjennom hele byen. Jeg vil si at pengene was all worth it. Og for dere som lurer på "hvorfor leide de ikke bare en leiebil?" så kan jeg si at det er fordi ingen av oss har lyst til å dø i denne forferdelige trafikken her nede. Ikke.snakk.om. Så, ja da var dette vår eneste mulighet for å komme oss vekk fra Orlando på den ene fridagen vi hadde. Vi fikk ikke fri til å dra til Bahamas...så vi følte vi fortjente en dagstur til Tampa i det minste...
Har hengt med bra mennesker:
Vertsforeldrene mine fra Minnesota John og Chris skulle på ferie lengre sør i Florida og tok tiden for å tilbringe en dag med meg og det var så utrolig koselig å se dem igjen!! Jeg så dem sist i april, men det var jo nesten allerede et år siden. De hadde med den fine Golden Retrieveren sin Bodie som jeg bodde med i MN. De er virkelig noen av de mest genuine, fantastiske menneskene jeg vet om og er så glad for å ha de i livet mitt:)

Jeg har fått kjøpt meg årspass til Universal Studios:)
Det var akkurat her vi var en dag på East Coast trip med alle utvekslingsstudentene i 2016!
 en sjukt kul park for ordentlige Harry Potter-fans!!
 strike a pose
 dette er grunnen til at jeg elsker Universal, MYE bedre rides!!
det er viktig med noen barne-rides innimellom også ;)
also litta shoot med fav twins!! (thanku Sara :)

og bare noen random bilder fra Epcot fordi de er fine.

Jeg vurderer forresten å lage en vlogg om jobben min på Epcot siden fortsatt ingen skjønner hva jeg driver med, forventes ikke da, men det hadde vært gøy å filme noe som gir dere litt mer innblikk. Vi får se hva jeg rekker!!

Som sagt tar jeg dag for dag her (og det blir sikkert 2 mnd til neste innlegg hehe)..
Anyways, jeg får ny roomie på mandag, wish me luck. Nå skal jeg prøve å lage quesedilla mens jeg forhåpentligvis ikke har syv andre jenter i leiligheten....