søndag 20. januar 2019

¿vanskelig?


Ja, jeg lever faktisk fortsatt...For å være ærlig så har jeg hatt en veldig tøff tid i det siste og på grunn av personlige årsaker har det i de siste dagene bare fristet å reise hjem til Norge, men har prioritert å finne trøst i Friends og Game of Thrones (og facetime med mamma :) ). Som alle andre perioder i livet så går det opp og ned og sånn er det bare. Jeg har altfor mange planer for dette året enn til å dra hjem nå!! Frida, Lena og meg har blant annet booket tur til Bahamas i mars, men det gjenstår å se om vi får fri, noe vi krysser fingrene for. Det trengs å komme seg vekk litt. Jeg har hatt noen uker hvor jeg har jobbet åtte og ni dager i strekk uten fri og det tar på...

Den vanskeligste tiden her var nok desember. For å ikke bli altfor negativ så kan jeg trygt si at det var den verste desember måneden jeg noen gang har hatt. På bursdagen min hadde jeg en utrolig koselig frokost med tre gode venninner på Grand Floridan (Disney Resort) og spiste de beste pannekakene jeg noen gang har smakt! Men dessverre så var det det verste regnværet jeg har opplevd siden jeg kom hit (typisk, ikke sant?) og det var ikke snakk om å gå rundt i parker da...Derfor skjedde det ikke stort resten av kvelden, i tillegg til at jeg ikke var helt frisk etter at jeg var syk en uke..Men men sånn er det. Det var ikke min siste bursdag akkurat.
 Har aldri vært noe fan av amerikanske pannekaker, men disse med jordbærsaus, krem og sugar cookie crumbles!! Heaven!
Det regnet helt utrolig mye...

Julaften også var noe utenom det vanlige. Jeg startet dagen med å se Mary Poppins Returns. Og jeg vet ikke om det er fordi jeg så originalen for første gang dagen før og ikke har vokst opp med denne filmen at jeg syns at dette var noe helt utrolig dårlig. Dette er farlig ytring når jeg er omringet av Mary Poppins fans her i Disney, men ærlig talt, ikke vits med en oppfølger ;)
        
Lena, James (England), meg og Chris (Canada)

Min julemiddag ble fries og en syk milkshake på Planet Hollywood. Kan vel ikke bli mer amerikansk enn det?
Jeg må bare skyte inn her at tidligere i desember lagde jeg den mest ordentlige maten jeg har tilberedt sikkert noensinne: selvfølgelig potetmos, brun saus, kjøttboller og mais. Ser ikke like delikat ut som en smoothie bowl, men det var helt ok :)
Sånn ja, mye bedre :)

Resten av julaften gikk Lena og jeg og utforsket litt nye Disney territorier blant annet Boardwalk.
Fra Boardwalk kan man gå videre til Epcot og Hollywood Studios så det var det vi gjorde, men Christmas Eve er IKKE dagen å dra i parkene på, altfor mange mennesker, så det var ikke lange turen.
 min favoritt Olaf
 Vi tok turen innom the Royal Sommerhus da for å hilse på vår søte dronning.

Endte julaften på vei til Cici's for pizza da Lena og jeg plutselig kom på at det VAR julaften og møtte mørke lokaler. Så vanlig var den dagen at vi glemte det helt. Jeg Facetimet familien hjemme i Norge med resten av Sletten-familien kjapt og også den ene vertsfamilien min. Det var koselig å snakke med alle igjen, men også litt trist.
Christmas day jobbet jeg, men jeg startet dagen med min juletradisjon med å se Mickey's Once (og Twice) Upon a Christmas som de alltid sender julemorgen hjemme og nå Netflix, featuring min lille julestrømpe. Det ga meg litt julestemning, ellers var det ikke noe annet som føltes ut som jul. Snøen kunne jeg klart uten, selvom den savnes, men om familien min hadde vært her hadde det vært annerledes. Jeg er egentlig veldig hjemmekjær til syvende og sist, selv om jeg har vært på farta de siste årene.

På nyttårsaften måtte absolutt ALLE jobbe, noe som i seg selv var helt greit fordi da er alle sammen om det. Jeg var i bakeriet (som vanlig) og fikk ikke oppleve så mye av livet som var utendørs. Det var vel rundt 80 000 mennesker i parken. Syke mengder. I bakeren var det også helt kaos og jeg hadde bare lyst til å sette meg ned å grine enkelte ganger. Det var så stressende. I tillegg får vi høre at vi ikke får sett fyrverkeriet fordi vi ikke kan stenge. Og ja, jeg vet at vi får sett fyrverkeri nesten hver kveld når vi jobber til vanlig, men dette var et spesielt nyttårsfyrverkeri...Vi endte opp med å få se hele 6 min. Anyway...når starten av 2019 kicket inn og holiday season var over ble alt automatisk mye bedre. Mengdene gikk ned til rundt 22 000 mennesker og det var mye roligere i parken.

Dette ble kanskje mye negativitet i ett innlegg, men hey bedre ærlig enn å pynte på sannheten. For det har vært min virkelighet i det siste. Jeg har hatt noen ordentlige dritt dager på jobb. Rett og slett. 
Men jeg har også gjort mye koselig siden sist. 

Jeg har hengt med fine folk:
                  
Cristy (Mexico) og Francesco (Italia)
                  
Min nå ex-roomie Alyssa som nå er tilbake i Jersey...
Dette ble resultatet btw:
Spist god mat:
                 
                  
På fine steder:
                     

Og ikke så fine steder:
Lena og jeg bestemte oss for å aldri dra på Happy Monday igjen...

 Har heiet på Marathon løperne fra 06.00am:

                   
Jeg føler meg som en karakter i Game of Thrones med denne kåpen :)

Den største endringen siden sist er vel at jeg har flyttet inn i en ny leilighet. Jeg var så nervøs for å flytte fordi jeg vil ikke endre opp langt unna med det flyttelasset jeg hadde. Men jeg var heldig, nå bor jeg i en identisk leilighet bare på andre siden av veien til den gamle. Jeg roomer med en sør-Koreaner også er det to kinesere, to italienere, en tysker og en brasilianer som bor her. Min roomie drar i februar så da blir det spennende å se hvem som lurer seg inn her da. Krysser fingrene for en ryddig, stille og ikke-snorkende person :)

Nå skal jeg stå i beer cart og tappe øl resten av kvelden, gotta go!