fredag 6. mai 2016

Holy shhh!

2 mnd igjen!!; What? Quoi? Hæ?
I dag er det akkurat 2 måneder til hjemreisen står for tur. Først og fremst; hvem skulle tro at lille meg skulle klare seg alene på andre siden av jorda i hele 265 dager? Og hvem skulle nå tro at etter 265 dager av det som nå er min hverdag skal nå gå tilbake til det som refereres til det "normale"? Det er helt utenkelig at dette eventyret også kommer til å ha en ending i løpet av ca. 60 dager!! Språket, skolen, venner, familiene her og alt har bare blitt mine daglige ritualer og nå skal jeg dra fra det og aldri kunne oppleve det samme igjen. Det er jo også verdien av å gjøre noe sånt som utveksling; at du får bare én sjanse i livet, men jeg mener; det føles jo som i går at jeg sa hade til mamma, pappa og Kristian på flyplassen. Jeg har så utrolig mange blanda følelser når jeg tenker på å dra hjem. Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le. Kanskje begge?

Jeg skal virkelig prøve å nyte de siste månedene jeg har i Minnesota. Jeg har allerede laget en laaang liste over ting jeg vil gjøre før jeg drar, men jeg har også allerede innsett at jeg har på langt nær tid til å gjøre alt. Tiden strekker ikke til. MEN, nyte hvert øyeblikk (selv om det ikke er på listen), det skal jeg klare.

Uansett, det er lenge siden jeg har gitt en oppdatering. Så her får der en veldig kjapp og enkel en over det viktigste som har skjedd:

Jeg har gitt min Country Talk til begge Rotary-klubbene i Edina.

Feiret bryllupsdag for mine tredje vertsforeldre med hele familien (F.v: Grace, Iris, Gabi, Virgil, Shelley, Robert, meg og Elisabetta). Og ja, jeg har byttet vertsfamilie til min fjerde hvis jeg ikke har sagt det enda.
Hadde mange inbounds og outbounds hos den nye verstfamilien for noen uker tilbake!!

My first kill!
Har også spilt Nerf Assasins som er et spill man spiller med mange på skolen (de som melder seg på). man lager lag, betaler litt penger, og så er det om å skyte hverandre med Nerf-guns, men det er ikke lov til å skyte på skolen eller andre Edina Comunity owned places. Jeg ble skutt da jeg satt på en restaurant med Lilly...

Ultimate Frisbee-sesongen startet i mars og vi er allerede over halvveis. Dette er en utrolig gøy og populær sport på Edina! (og definitivt en sport jeg aldri hadde hørt om før). Jeg har trening to timer hver dag og har kamper én gang i uka. To uker siden var jeg i Illinois for en turnering. Det var super gøy og vi gjorde det veldig bra!
Jeg var også på min andre baseball-kamp siden jeg kom hit. Det var veldig gøy! Twins vant så da var det ekstra gøy!!
For rundt én mnd siden var jeg også I Buffalo og besøkte svenske Klara!! Det er alltid så spesielt å se henne igjen, fordi vi ser hverandre ikke så ofte. Så det var utrolig koselig å se hvor hun bodde og møte noen av vennene hennes. Over er et bilde av en av vennene hennes når vi var ute på en liten nattvandring. Hadde ingen bilder av meg og Klara..sad.
Og nå er det så fint rundt omkring fordi det blomstrer overalt og det er faktisk over 30 grader her i dag! Det er jo rene sommerdagen!
Når det var College Decision Day forrige fredag hadde jeg på meg det norske flagget fordi jeg ikke skal dra til college neste år, men dra tilbake til Norge. Elizabeth hadde på det tyske flagget fordi hun skal på utveksling til Tyskland!
Forrige helg var Annalisa (Italia) og Klara (Sverige) hos meg for helgen Vi hadde det utrolig gøy sammen (as always)! Vi er den lille trekløveren!!
Vi spiste på D'amicos og jeg lærte hvordan man ordentlig spiser pasta av Annalisa haha
Vakre Minneapolis!
Vi dro til MIA (Minneapolis Institute of Art), men det tok ikke lang tid før vi gikk ut til parken på utsiden med det fine rosa treet og tok bilder i stedet!!
We tried
Det var helt nydelig neste dag. Det føltes ut som sommer!! Det er utrolig hva det gode sommerværet gjør med humøret altså! Nå er jeg klar!