mandag 12. november 2018

Første uka!


Én uke har passert og det føles allerede ut som at jeg har vært her i en evighet. Hver eneste dag har vært stappfull av aktiviteter og jeg henger fortsatt etter med søvn. Må si jeg er relativt fornøyd med starten på dette året her, det kommer til å bli kjempebra!
Å reise hjemmefra over en lengre periode har jeg gjort før, men det var noe med denne gangen, noe jeg gruet meg ekstra til uten å helt vite hvorfor. Men så er det sånn at når reisen allerede er i gang og du sitter på flyet så klarer man å glemme tårene du prøvde å fortrenge på flyplassen og livet du forlater i Norge. Det var vanskeligere å si hade til familien denne gangen enn det var for tre år siden, men skal innrømme at det tok ikke lange tiden før denne følelsen var erstattet med stress når jeg plutselig var på Orlando Airport, måtte bruke Uber for første gang, dra til hotellet mitt for natten og dra tidlig morgen til Disney-komplekset mitt. For å si det sånn, kombinert antall timer søvn jeg fikk disse nettene var rundt 5 timer. Jeg var så nervøs.


Siste kos av mamma...


Da jeg ankom Chatham Square mandag 5.november var jeg super jet-lagged og uten matlyst. Jeg ble tildelt en 8-manns leilighet i 2.etasje hvor jeg bodde med fem amerikanere og to andre norske jenter. Alle har bodd der i noen mnd, jeg er den eneste nye i leiligheten. Vi har én roomie hver og jeg har vært veldig heldig med min. En søt jente fra Jersey. Til tross for at de militære standardene i forhold til vasking er dypt gravert i meg og fikk fingrene mine til å krible av lysten av å vaske hele leiligheten så har jeg lagt fra meg den mer eller mindre nazi-attituden (unnskyld milla buddies...). Men det skal sies at det er et rent kaos :)  Jeg forteller gjerne mer om housing, Disney-komplekser og med bilder av rommet mitt osv senere, men har ikke rukket å ta noen bilder av stedet ennå (unntatt bassenget da!!). Så det kommer nok senere.

Helt sykt å tenke på at jeg kan dra til dette bassenget her når jeg vil!! 


Denne uka har jeg egentlig hatt en del fritid når det ikke har vært møter og jeg har allerede blitt kjent med så mange nye folk! Her kommer et lite bildedryss fra det uken min har bestått av :)

Etter at mandagen bestod av innkjøp på Walmart og møte noen av de norske jeg møtte på intervjuet i Oslo, ble tirsdagen brukt til noe litt morsommere. Jeg dro til Disney Springs (Downtown Disney) med fire andre fra fire forskjellige land etter møtet vårt. Et sykt kult sted med masse butikker, blant annet verdens største Disney-butikk:

 




Hadde min første middag ute på Blaze pizza (build-your-own konsept, super digg!) etter å ha blitt jule-infisert av all julepynten og julemusikken som spilles allerede overalt. 
Cristy fra Mexico, hun jeg har vært mest med :)
Onsdag ettermiddag dro Cristy og jeg tilbake til Disney Springs etter å ha kommet for sent til pizza-party for nykommere. Dermed ble det Blaze Pizza dag 2. 






Vi tilbrakte basically hele dagen i Disney Springs helt til Night of Stars (Disney sin talentkonkurranse) startet på House of Blues. Der var det red carpet og hele pakka. Vi møtte noen av de andre nye norske utenfor inngangen og fikk tatt dette smashing bildet haha :)



Det var et kult show med mye varierte bidrag, mye kulturelt!

Tirsdag var Cristy så søt og lagde frokost til meg og så tok vi en liten tur til bassenget før det ble shopping på Florida Mall med Frida og Lena (norske)


Vi prøvde nitrogen cereal (Dragon's Breath) som er så iskaldt at det kommer dugg ut av nesa og munnen din når du spiser det. Så helt sykt ut! Det var ikke spesielt godt, men kult å prøve.
Denne kvelden var alle oss nye norske ute å spiste på Applebee's og hadde throw-in (velkomstfest) med andre nordmenn fra paviljongen.







 På lørdag hadde vi Traditions, et langt kurs som gjør oss offisielt til Cast Members. Det ble også vår første tur til Magic Kingdom og en liten tour i tunnelene under parken.
Siden vi da fikk våres jobb-ID (which means gratis inngang til alle Disneyparker) dro vi rett til Magic Kingdom for å se fyrverkeri-showet kl 21. 


Etter fyrverkeriet sto plutselig Megan Trainor på scenen for innspilling til julekonserten som går på TV. Det ble en altfor sen kveld for å deretter måtte stå opp 4.30...

Gjengen i vår første ride (vi skal prøve absolutt alt Disney har å tilby)

 Rett etter jobbkurset vårt i går dro vi til Animal Kingdom for å sjekke det litt ut og ta noen rides før vann-og lysshowet Rivers of Light startet. Det var helt utrolig kult!! Det er faktisk noe helt spesielt med det Disney lager, jeg elsker alt av det!


I dag har vi også hatt kursing, blitt omvist i paviljongen vår på Epcot, tatt Frozen-riden som er supersøt og hentet ut bunaden!!! Jeg gleder meg utrolig mye til å jobbe nå og å kunne stolt representere Disney og spre den gleden disse folkene gjør hver dag for tusenvis av mennesker i alle aldre. Det er faktisk noe helt spesielt. Man møter ikke hyggeligere ansatte.
Det blir selvfølgelig stressende og frustrerende i starten med noen veldig tidlige vakter og noen veldig sene (blir fort litt ferdigmat til middag helt til rutiner kicker inn). Jeg har jo null erfaring med det jeg skal holde på med, men jeg får en trainer og jobber meg oppover så det skal nok gå kjempefint!