lørdag 3. november 2018

Florida I'm coming for ya



Heyoo! Nå nærmer avreise seg med stormskritt! Nervene (og tårene) har begynt å snike seg innpå og koffertene er ferdigpakket. Den siste tiden har bestått av mange avskjeder og en del klemming og kosing på mamma :) I dag hadde vi et lite familiebesøk så jeg kunne si hade til de en siste gang, noe som var utrolig koselig (fikk til og med litt ekstra melkesjokolade jeg kunne stappe i bagasjen).


I går fikk jeg vite hvilket av de fire forskjellige kompleksene jeg skal bo i. Det heter Chatham Square og ligger sentralt ifht de andre kompleksene og matbutikker. Det var vel egentlig 3.valget mitt, men samtidig hadde jeg ingen store preferanser. Hvor mange jeg skal dele leilighet med gjenstår fortsatt å se til ankomst. Det er noe av det jeg er mest spent på. De fleste leilighetene er 6-manns og 2 på hvert soverom. Jeg må innrømme at jeg fikk min dose intimitet i militæret da vi bodde seks personer oppå hverandre i et år, men dette her blir større og et helt annet opplegg, så tror det skal gå fint. Men et år med lite privatliv må jeg forvente.


Nå gjenstår det bare å gjøre de siste forberedelsene, men helt ærlig så tror jeg at jeg aldri har vært bedre forberedt (har jo tross alt hatt 3 mnd. på meg). Jeg har tatt med alt fra brun saus til sommerdundyne og basically 40 kg med klær og sko :) Nå skal jeg bare finne noen enkle middagsoppskrifter jeg skal skrive ned i min fine oppskriftsbok (som søteste Juliane lagde til meg) så jeg ikke sulter ihjel der borte, jeg kan ikke bare leve på smoothie bowls...

Familien min kjører meg til Gardermoen i morgen tidlig, flyet går 16.35 og er heldigvis en direkteflight på 10t (så håper jeg at Norwegian ikke skuffer...). Jeg lander i FL 20.30 lokal tid og da drar jeg rett til hotellet mitt før innsjekk i Disney mandag morgen. Jeg gleder meg!