tirsdag 20. november 2018

Park hopping og training!

Trainingen min startet på fredag og bunaden har offisielt blitt mitt nye jobbantrekk (det kan bli virkelig gøy i 35 grader)!! Jeg er på min femte dag med opplæring og har noen uker framfor meg også. Nå har jeg vært gjennom stillingene i front of house (FOH) som greeter, super greeter, seater, buzzer og food runner (og siden dette antakeligvis ikke sier dere så mye så må dere nesten bare komme å besøke meg og se for dere selv ;) Nå gjenstår opplæring i bakeriet og beer cart. 
Jeg har ikke hatt så mye tid til parker og div. denne uka pga jobb, men før fredag hadde vi noen morsomme dager med fire parker på to dager!! På tirsdag dro vi til Magic Kingdom ved åpningstid (men fortsatt umulig å få bilder foran slottet uten mennesker i bakgrunnen...)



Det ble nok bilder da...

Magic Kingdom er virkelig magisk. Jeg elsker å være der. De har allerede vært tidlig ute med julepynten så jeg venter bare på 1.desember så jeg faktisk kan nyte det :)





Etter mange timer i Magic Kingdom tok vi monorailen til Epcot, vår kjære arbeidsplass. Jeg synes konseptet med World Showcase på Epcot er genialt. Det er 11 land som har hver sin paviljong der arkitekturen er etterlignet som det opprinnelige landet og alle ansatte er fra landet de presenterer. Nå er Norge litt uheldige siden staten valgte å la Disney kjøpe opp paviljongen vår og derfor er det de som bestemmer hva som selges hos oss osv noe som vil si mye svenske produkter!! Men hvis man går til Kina paviljongen er alt autentisk kinesisk og rimeligere priser siden paviljongen drives av staten og ikke Disney. Men men den norske paviljongen er veldig søt for det og har den mest populære riden av alle, nemlig Frozen Ever After (det skal sies at Justin Bieber var her for ca to uker siden og han var ikke veldig imponert hahah). Chris Evans var på restauranten vår i går også! Men parken gir virkelig en gyllen mulighet for blant annet mennesker som ikke har mulighet til å reise til alle disse landene og lære om kulturen deres, spise autentisk mat og snakke med lokale og det konseptet er kjempe kult!
Inngangen til Epcot kalt Spaceship Earth

 Vi får ofte spørsmål om paviljongen vår er Tyskland...
 Marokko paviljongen er en av mine favoritter

Tyskland


Kina  
 Ingen får ødelegge Instagram-bildene mine hahah
 



Etter Epcot dro vi tilbake til housing for å spise gratis mat :) Disney Housing arrangerer ofte flere events i måneden og på tirsdag var det Thanksgiving med masse mat til alle! Det var avholdt på Chatham så det var rett uti hagen min. Det var DJ og hele gressletta var full av bord, photobooth og man kunne ta bilder med Mickey, Langbein og Donald. 
 Veldig amerikansk med kalkun, potetmos, mais, mac&cheese, stuffing og gravy.


 Selvom jeg er Disney fan er det ingenting som gjør meg mer ukomfortabel enn folk som er utkledd i kostymer og er stumme og du har ingen anelse om hvem som er inni, derfor er jeg ikke super fan av å ta bilder med de fordi jeg rett og slett syns det er litt skummelt hahah!

Og jeg ble jo til og med tvunget inn i det rommet der to ganger...

Onsdag morgen startet vi i Animal Kingdom 

 Dro på litt safari




Vi så på et lite Lion King show med sjuke turnere!!
 Svenn, meg, Franscesco (Italia), Lena og Cristy (Mexico)
Hele området rundt oss er en kopi av Pandora fra Avatar!

Fra Animal Kingdom gikk turen rett til Hollywood Studios. Det er min første gang her i Florida, men har vært i den i California, men det er faktisk en del forskjell. 




 Vi var på en Frozen sing along, da var jeg i himmelen!!



 ikke spør meg hva jeg gjør på dette bildet, men kan hvertfall bekrefte at jeg er alltid super energisk når jeg er i Disney parkene, my happy place :)
 Og her får dere igjen for at dere tok bilder på mobilen min :)



 Den kvelden så jeg Fantasmic for første gang. Det var kult, men syns nesten fyrverkeriet i Magic Kingdom er bedre.

Så det var absolutt to utrolig morsomme dager og det kommer heldigvis flere av de!!

Som sagt var fredag første dag med training og har følt det har gått veldig bra, men alt er jo annerledes i starten med mye informasjon, nye kollegaer og nye rutiner. Men den største gleden er å se alle småjentene kledd ut i prinsessekjoler som lyser opp når de ser sin favorittprinsesse som alltid går rundt i restauranten.

I går kom Alfred og jeg inn på Cast Services og hele gangen luktet popcorn og det var julemusikk og bilder med Mickey (igjen, ikke spør hvorfor jeg absolutt måtte ta det bildet...) Men sånne ting gjør jobbdagen kjempe koselig! Sånn sett er Disney et helt spesielt miljø å være en del av. 

I dag er min første dag i bakeriet med et 10,5 timers langt skift til kl 1 i natt (extra magical hours), så det kan bli spennende!