tirsdag 11. desember 2018

different december


Nå var det litt for lenge siden sist altså. Dagene mine har for det meste bestått av stengevakter which means at jeg rekker å stå opp (kaaaaaanskje trene litt), lage frokost og lunsj og deretter stikke på jobb. Den første uka var dagene altså litt for kjedelige til å være verdt å poste om, men NÅ derimot!
Er det noe jeg har vært ekstra dårlig på her nede er det å spise ordentlig mat. Det er ikke det at jeg spiser junk food, men mer at jeg ikke orker å lage middag (fordi jeg hater all matlaging som ikke innebærer smoothie) og ikke snakk om at jeg skal kutte opp rå kylling. Av den grunn har jeg basically blitt vegetarianer her, men har lovt mamma å spise kylling/ (proteiner) hver gang jeg spiser ute, heldigvis for meg har jeg Cristy som passer på meg og har stilt opp med næringsrike måltider (love u)
Speaking of kylling...Her om dagen hadde jeg den største porsjonen boneless chicken wings og curly fries, følte meg som en ordentlig god autentisk amerikaner :)

 Jada, godgjengen på Hooters (don't judge us) etter at vi så Ralph Breaks the Internet på kino i Disney Springs. Den er verdt å se pga den ene scenen der Disney faktisk gjør narr av seg selv, hvem skulle trodd det? Ellers så holdt det å se den én gang ;)

Når vi allerede er godt i gang med matprat så må det også nevnes at Lena, Cristy, Alfred og jeg tok oss turen til Disney Springs en kveld bare for å spise dessert og endte opp på et cubansk sted. Ett ord: DIGG!
Also, black friday shopping på Florida mall med Frida, Alfred og Thea :)

Jeg har jo blitt ferdig opplært nå, noe som er veldig deilig. De siste dagene gikk til beer cart der jeg tappet øl for harde livet og fornærmet noen menn ved å ikke spørre dem om leg (og jeg klarte å si at jeg bare skulle sjekke de jeg trodde var under 35 år...snakk om å strø salt i såret) Sånn går no dagan.
                       
Hadde et lite avbrekk fra training og tok en liten tur til Epcot med Alfred. Før jul har de fleste parkene block out dates så da gjelder det å nyte gratis inngang mens man kan :)
                                               
Og måtte seff innom Mexico for å si hei til Cristy!!
merch butikken i Norge what else
Vi så også Illuminations (Epcot sitt fyrverkeri-show) for første gang for min del. Jeg merker at jeg begynner å få høye standarder på fyrverkeri her, det kan bli nedtur å komme hjem til Norges nyttårsbidrag på den fronten!
Det har vært juletrær og julemusikk siden jeg kom hit, men jeg ventet til 1.des som vanlig til å tillate meg selv å bli påvirket av det. Men jeg kan si nå nesten to uker inn i desember at julestemninga er fortsatt ikke tilstede... Palmer og grantrær altså, personlig syns jeg det er en dårlig match. Nå har iallefall temperaturen sunket drastisk (11 grader i dag!). Jeg har hvertfall innsett at innerst inne er jeg en ekte nordmann. Jeg hadde gjort såå mye for å rulle rundt i snøen akkurat nå og se den glitre i sollyset med ski på beina. Tropical christmas, never again. Misforstå meg rett, er greit å få litt variasjon :)
                   
Jeg dro til og med til Magic Kingdom alene en kveld, BARE for å prøve å få julestemning og la det synke inn, faktumet at jeg lever i DISNEY! Så jeg satt der da med min chai tea latte og bare kikket på folk, hørte på musikken og så Elsa lyse opp slottet med is og snø. Latterlig hvor godt jeg trives i eget selskap noen ganger :)
For at dere ikke skal bekymre dere for at jeg lever et ensomt liv så har dere noen bilder av meg + noen random folk jeg desperat måtte be være med :)
                 
NEIDA! Frida hadde bursdag og hun, Cristy, Svenn, Siri og meg dro til Hollywood Studios og Epcot og hadde en super dag!

Og jeg fikk ha på ørene mine for første gang!!
Og bursdagsjenta!
 Vi foreslo at Svenn også burde kjøpe rose gold glitter-ører...
 Vi så på Beauty & the Beast i HS
Samme kveld ble vi vitne til Neil Patrick Harris som er bare helt LEGEN-wait for it-DARY! (only HIMYM fans will understand). Det var packed så jeg kom dessverre ikke noe nærmere enn her...menmen nok til å være på kjendislista mi. Han kjøpte et troll til barna sine i den norske butikken dagen etter!!!! Starstrucked!
 Så har det jo også vært neon staseligheter da. På onsdag var det winter formal på Disney Coronado Springs (gigantisk konferanserom)! Det ble shopping på morgenen og endte selvfølgelig opp med en jumpsuit som vanlig (forever mitt go-to plagg). Og det var såå gøy å bare sminke seg og føle seg litt fin for det har vært lenge siden sist! Vi var faktisk på et vors med roomien min og hennes kompis. Så vi var tre norske og sikkert 30 amerikanere stappa i en leilighet på Vista.
                 
Min roomie Alyssa (featuring den mest stereotypiske amerikanske jente-posen)
  
 Det var masse bildemuligheter, men det var lange køer og jeg brukte heller de fornuftige minuttene ute på dansegulvet, det er det beste!!
                     
Absolutt en vellykket kveld! Det var dårlig norsk oppmøte, men til alle dere som ikke dro: neste gang blir det tvang, it's worth it! Det var jo gratis mat og hele pakka, god nok grunn i seg selv det :)

I går var en så bra dag. Jeg dro til Epcot med tvillingene Sara og Nora for å ta bilder og det var såå koselig! Endelig noen andre som har litt like interesser som meg når det kommer til instagram og div hahah! Nora vlogga litt imens også :) Ble utrolig fornøyd med resultatet!! ALL photo creds til talentfulle Sara, tusen takk! Nå blir det Instagram spam...

 Nora og Sara i sitt ess ;)
 Fikk låne en søt hatt og hipsterbriller av jentene
ikke spør hva som skjer her...
teach me how to laugh uten dobbelthake haha, det er umulig
 that wind tho...det var faktisk iskaldt og mye vind i går, men gode effekter blir det ;)
 selvutløser på sitt beste!
 søker ly for vinden i Italia :) Det var sånn 14 grader faktisk!
Min favorite av Sara!
Jeg skulle prøve å ta et kult bilde og løpe mot fuglene så de skulle fly...de kunne ikke brydd seg mindre.
ooog de fikk heller spise popkornet vi mistet på bakken...

 Alt i alt, veldig vellykket! On top of denne shooten så fikk jeg recognition fra koordinatoren min og assignor i restauranten for jobben jeg gjorde den kvelden. Lena, Tonje og jeg var visst eksepsjonelt gode buzzere den kveldsvakta, så det var utrolig koselig!! Hva får man ikke ut av å rydde restene etter folk, tørke opp brus og alltid søle resterende riskrem på skjorta si?

Når det skal sies så blir jeg bare mer og mer komfortabel i jobben min og det er deilig. Men en annen ting som kommer til å endre seg straks er bosituasjonen. De fem amerikanerne jeg bor med er ferdig på programmet så da er vi under 50% i leiligheten som betyr...flytting. That's right. Jeg må flytte igjen 7.januar til hvor som helst av de fire kompleksene og jeg får ikke vite hvor før på dagen. Samma greia om igjen. Det gruer jeg meg til...Ellers er det bare å nyte tiden i kjente omgivelser til vi snakkes neste gang!

Håper alle får en god jul og spiser ekstra julekaker for meg...Jeg jobber på bursdagen min, nyttårsaften og mest sannsynlig julaften, så definitivt en annerledes desember i år. Men men sånn er det bare, man kan ikke få alt man vil. Jeg sender iallefall uendelige gode klemmer til bestemor og bestefar og tanter og onkler, kusiner, fettere og alt som er og håper at dere klarer å nyte julen uten meg (selv om det skal mye til :)) love u