lørdag 15. august 2015

Bare dag 1

Klokka er 22.45 her i Edina nå og 05.45 hjemme. Det verste er at jeg ikke er trøtt engang! Har jo egt vært oppe siden kl. 02.30 norsk tid i går sååå...
Anyways, jeg har hatt en utrolig bra første-dag med vertsfamilien min, men la meg først begynne fra starten av;
På Gardemoen tidlig morgen møtte jeg tre andre Rotary-studenter fra Norge som jeg reiste sammen med hele veien. Mamma, pappa og broren min var jo med meg på flyplassen og jeg så for meg en tårevåt klisjé-aktig scene der jeg skulle gå gjennom sikkerhetskontrollen og ikke se meg tilbake. Vel, det var ikke akkurat helt sånn (og gudskjelov for det..) Jeg ga familien min en klem som om jeg bare skulle på en liten weekend-trip, sa hade og that was it (vel, det må innrømmes at mamma felte noen tårer, hadde sikkert gjort det jeg og, men på det tidspunktet var jeg for trøtt til å føle noe som helst. Men herregud, følelsene kommer, bare vent).
Flyturen til Paris gikk veldig greit. Vi kjørte med et utrolig lite fly hvor det bare var fire seter i bredden til sammen haha! Paris til Minneapolis tok litt over åtte timer, men det var ikke uutholdelig. Man har jo sin egen tv-skjerm og greier :) Da vi ankom flyplassen i Minneapolis finner vi ut at tre av oss, inkludert meg, ikke har fått bagasjen vår. Koffertene våres kom ikke med på flyet vi var med på...såå satser på at det kommer så fort som mulig.
På flyplassen ble jeg møtt av vertsfamilien min, the Seeger's (minus vertsmoren min) og mange andre Rotary-folk osv. Jeg ble helt sjokkert over varmen da vi kom ut, det var drit varmt!
Anyways, de bodde i et helt greit hus, veldig koselig hage og jeg fikk mitt eget rom i nedre etasje med eget bad :)



Vi kjørte litt rundt i området for å vise meg rundt. Fant ut at v-pappaen min er brannmann i tillegg til politi så vi tok en liten tur innom brannstasjonen og så på fire trucks haha. Vi kjørte innom skolen min også og den var utrolig fin fra utsiden i allefall (+de gule skolebussene jeg kommer til å ta om to uker). Etter det dro vi til butikken og handlet. Det var veldig gøy å se der fordi det er så annerledes utvalg enn Norge. Det er så sykt mye pre-made og usunn mat og det er liksom 60 forskjellige chips-typer å velge mellom!
Til nå virker vertsfamilien min veldig bra. De tuller hele tiden og er veldig morsomme! Syns vi allerede har kommet godt overens :) Vi hadde en liten barbecue og satt ute i bakhagen resten av kvelden. Sam fyrte opp et bål og så fikk jeg smake smorse for første gang! De smakte på norsk melkesjokolade og de var helt i himmelen haha!
Jeg kunne ha skrevet mye mer om dagen min, men nå merker jeg at jeg er ganske sliten etter en utrolig lang dag..
 Thomas, meg, Ellen og Oscar


 Mike, Sam og Logan