torsdag 27. august 2015

fri som fuglen

Quick update; de to siste dagene har vært de beste dagene siden jeg kom hit (I'm telling you, været gjør noe med humøret altså) Både i går og i dag har det vært strålende sol og varme for en gangs skyld. Men det var ikke bare været som gjorde dagene bra, det var noe så enkelt som en liten fungerende sykkel. Som jeg skrev tidligere hadde/har jeg kommet til rastløshetens toppunkt og det måtte gjøres noe med. Så i går etter morgenmøte med Rotary tok jeg frem den ganske så fine damesykkelen til Juli som sto halvveis gjemt bak i garasjen. Den passet perfekt. Jeg suste bortover veien og lot håret flagre. I know, klisjé, men hallo, you have absolutely no idea hvor bra det føltes! Jeg følte meg som en burdue som ble sluppet ut av buret sitt (en due bare da altså, ja, dere skjønner tegninga) På grunn av mine svakheter når det kommer til orientering holdt jeg meg i området rundt kvartalet og sykla rundt i sånn tjue min opp og ned de samme gatene (skjønte at folk begynte å stirre til slutt). Og jeg vil bare adde at nå går faktisk veikonkurransen jeg har med meg selv (as described earlier) mye bedre pga min lille kvartal-trip. Hvem skulle tro det hæ?

Anyways, jeg ble plukket opp av Mimi and Papi og dro til huset deres. Logan, Alec ("fetter", 12 år) og jeg lekte ute i hagen (mhm, fordeler med at alle unge jeg omgir meg med er mye yngre enn meg fordi da vil de faktisk leke. Jeg elsker å leke) Vi hadde en sånn water rocket og det endte med at Logan spruta meg ned med vannslangen...

Etter det spilte vi minigolf på en utrolig koselig bane. Resultatet? Ingen kommentar.




Senere på dagen var jeg på "Ice Cream Social" med alle nye som var interessert i teatergruppa EHS Thespians. Fikk ikke så veldig utbytte av det for å være ærlig. Vel, fikk iallefall hilst på regissøren (hva er greia med regissører btw? De skal alltid være så overlegne..) Anyways, teatersalen på skolen er helt syyk!! Og kostymelageret var digert! (det var som å være på NRK). Helt utrolig at det bare er for HS-produksjoner liksom. Sick. Så nå må jeg bare gjøre det bra på audition neste uke!

I dag var jeg på skolen og skulle få ordnet en schedule til meg. Gikk ut av utgangsdøra tomhendt. Igjen. Vi fant ut at jg må på Concert choir (high level choir) audition først, så det skal jeg visst på allerede i morgen.. Så anyways, etter det var jeg på en to-timers sykkeltur i solskinnet! Og med meg på laget hadde jeg 14 år gamle Camden som min levende GPS (vel han jukset litt meg Google maps et par ganger han og though) Så nå har jeg fått meg min første venn som er amerikaner og går i 8th grade. Yeey! (Åå, meg og yngre folk altså. De som kjenner meg godt knows haha..) Uansett, det var en skikkelig bra tur. Camden var veldig hyggelig og utrolig voksen for alderen (trodde han var 16) så det var veldig fint å faktisk ha en samtalepartner som ikke har levd fire ganger så lenge som meg (bestemor og bestefar no offense, dere er unntak <3 br="">
ÅÅÅ her hadde jeg skrevet masse og så skjedde det teknisk feil. Beklager, men jeg håper dere kan fortsette et vellykket liv uten den informasjonen for jeg gidder ikke skrive det igjen. Natta.





 Mimi and Papi's house. Og Logan som prøver å sikte på meg..








 Alec og Emily har veldig fin hage
 med en zip-line

 sånn 1/10 av kostymelageret på skolen
 Her ser man store deler av teateret!!

 Logan og Keyla (Datter av Julis venn)
 Helt utrolig fin kveld i går. Det var varmt

Vel, det endte med at jeg måtte dele bringebærene med alle...